Векторна графіка
Програмні засоби для роботи
з векторною графікою призначені, в першу чергу, для створення ілюстрацій і
меншою ступінню для їх обробки.
Принципи векторної графіки
базуються на відмінному від піксельної графіки математичному апараті і мають
метою побудувати лінійні контури, складені з елементарних кривих, які
описуються математичними рівняннями.
Векторна графіка – це вид
комп’ютерної графіки, в якому зображення подається у вигляді сукупності окремих
об’єктів, описаних математично.
У растровій графіці основним
елементом зображення є точка, а у векторній графіці - лінія (при цьому не
важливо, пряма це лінія чи крива).
Звичайно, в растровій графіці
теж існують лінії, проте там вони розглядаються як комбінації точок. Для кожної
точки лінії в растровій графіці відводиться одна чи декілька комірок пам’яті
(чим більше кольорів можуть мати точки, тим більше комірок їм виділяється).
Відповідно, чим довша растрова лінія, тим більше пам’яті вона займає. У
векторній графіці об’єм пам’яті, який займає лінія, не залежить від розмірів
лінії, оскільки лінія представляється у вигляді формули, а точніше, у вигляді
декількох параметрів. Щоб ми не робили з цією лінією, змінюються тільки її
параметри, які зберігаються в комірках пам’яті. Кількість же комірок
залишається незмінною.
Отже, лінія – це
елементарний об’єкт векторної графіки. Найпростіші об’єкти об’єднуються в більш
складніші. Наприклад, об’єкт чотирикутник можна розглядати як чотири зв’язані
лінії.
Під час редагування
елементів векторної графіки змінюються параметри прямих і вигнутих ліній, які
описують форму цих елементів. Можна переносити елементи, змінювати їх розмір,
форму і колір, але це не відіб’ється на якості їх віртуального уявлення.
Векторна графіка не залежить від роздільної здатності, тобто може бути показана
в різноманітних вихідних пристосуваннях із різною роздільною здатністю без
втрати якості.
Векторний формат більш
компактний, проте він зовсім непридатний для збереження фотографічних
зображень. У цьому форматі задавати їх математично було б дуже громіздко. А ось
рисунки і креслення значно зручніше і практичніше зробити саме в векторному
вигляді.
Основними перевагами векторної графіки є:
1) зміна масштабу без втрати
якості і практично без збільшення розмірів вихідного файлу,
2) велика точність (до сотої
частки мікрона),
3) невеликий розмір файлу в
порівнянні з растровими зображеннями,
4) висока якість друку,
5) відсутність проблем із
експортом векторного зображення в растрове,
6) можливість редагування
кожного елемента зображення окремо.
Основними недоліками
векторної графіки є такі:
1) складність експорту з
растрового в векторний формат,
2) неможливість застосування
численної бібліотеки ефектів, які застосовуються під час роботи з растровими
зображеннями.
Основні
переваги векторного зображення:
·
зміна масштабу без втрати якості і практично без збільшення розмірів
вихідного файлу;
·
максимальна точність побудованого зображення (координати точок, між якими
можуть бути проведені криві, можуть мати точність до сотих доль мікрона);
·
файл з векторним зображенням має набагато менший розмір порівняно з
растровим зображенням;
·
малюнок має високу якість при друкуванні, особливо це добре помітно при
високоякісному друці;
·
можливість редагування всіх частин векторного зображення;
·
простий експорт векторного малюнка в растровий.
Основні
недоліки векторного зображення:
·
відсутність реалістичності у простих векторних малюнках, реалістичність
досягається шляхом застосування різних складних колірних схем;
·
неможливість використання ефектів, які застосовують у растровій графіці;
·
практично повна неможливість експорту растрового малюнка у векторний.
Основні
властивості (параметри) векторного графічного об’єкта:
·
тип об’єкта (коло, крива, прямокутник тощо);
·
параметри, що визначають розміри і розташування;
·
тип, колір і товщина ліній контура об’єкта;
·
стиль і колір заповнення внутрішньої області об’єкта.
Операції з
графічними об’єктами:
·
cтворити;
·
змінити розмір;
·
видалити;
·
перемістити;
·
копіювати;
·
змінити параметри заповнення;
·
змінити параметри контуру.
І растрові, і векторні зображення відтворюють переважно на растрових
пристроях. Зокрема на моніторах, лазерних та струменевих принтерах. Зображення
при цьому формують з фізичних пікселів або точок — найменших фізичних елементів
поверхні відтворення, які можна обробити програмним чи апаратними способом.
Характеристика, що визначає кількість таких елементів у пристрої, називається
роздільною здатністю. Зображення для відтворення на растровому пристрої
перетворюють на набори пікселів з урахуванням роздільної здатності пристрою та
масштабу відображення. Завдяки цьому векторне зображення розміром з поштову
марку можна збільшити та з такою самою якістю надрукувати на великому
плакаті.Графічні об'єкти зберігають у графічних файлах. Формати графічних
файлів визначають спосіб збереження інформації у файлі (растровий чи
векторний), а також форму збереження інформації (алгоритм стиснення).Деякі
формати графічних файлів є універсальними, що забезпечує їх обробку більшістю
графічних процесорів. Частина програм-обробок зображень має оригінальні
формати, які розпізнають лише ті самі програми, що їх створюють. Зазвичай
перевага оригінальних форматів файлів полягає в тому, що вони дозволяють
зберігати зображення при меншому розмірі файлу. Якщо заплановано роботу з
графічним файлом лише у конкретному середовищі, доцільно обрати оригінальний
формат. Якщо заплановано використовувати графічний файл з різним програмним
забезпеченням, краще використати універсальний формат.
Немає коментарів:
Дописати коментар